mandag 26. juli 2010

Mandag - 1. dag på hjemvei

Turen startet i dag med lette regnbyger, men de gav seg når vi nærmet oss grensen til Østerrike (kjørte vei 8 fra Veszprem mot grensen). Jeg kan i grunnen ikke nok lovord til at jeg kan få fullrost den følelsen jeg fikk straks vi kom over grensen fra Ungarn til Østerrike. Jeg elsker dette landet!  Skal ikke gå i detaljer egentlig, bare oppsummere som Fabelaktig!

Her ligger små koselige landsbyer med blomsterpyntede hus, ryddig og rent (for det meste) og servicerettede og hyggelige mennesker, både de på jobb og de vi treffer rundt omkring. 

 
Legg merke til det store "stativet" med solcellepaneler foran kirken (trykk på bildet for å få en større versjon). 

Vi bor i natt på et "Gasthaus" som heter Thomahan, med egen nettside, i utkanten av Graz, langs B67 (nord for Graz) .  Her finnes Internett, nydelig mat (som vi nå har spist, mens jeg skriver innlegget), servert i "hagen" og servicen er upåklagelig. Eieren tilbød å ta bilde av oss sammen, så for en gangs skyld kommer et bilde av oss alle 3. 

 


Km kjørt i dag er (etter Evas teller) 255. Det er med ned en liten tur opp i åsen for å se etter ett sted å sove (men de var stengt, så vi kjørte ned igjen på den andre siden).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar