fredag 22. august 2014

2014 - Fredag 22.8.14 Wörther See-Graz

Det var i grunnen nokså greit at vi ikke skulle så mange kilometer i dag, for den relativt korte ruta viste seg å inneholde nokså krevende kjøring et stykke, særlig opp fra Lavamünde til Wies (håper jeg fikk dette riktig), over et fjell/en topp som var skiltet med 15% stigning og hårnålssvinger oppover. Utsikten fra toppen ble noe ødelagt av at vi nærmest hadde kjørt opp i  skydekket på ca. 1450 meters høyde. Det var grisekaldt der.
Gudskjelov ikke riktig så krappe svinger nedover, som "bare" var 13% helling. 

Dernest gikk ruta tvers gjennom, og jeg mener bokstavelig "gjennom" Graz sentrum med trafikk, lyskryss, veiarbeid og filer som brått blir borte. Da er det greit å få litt velvillighet fra medtrafikanter. 
Den siste biten opp til Kirchenwirt hotell her i Graz har omtrent lik oppkjøring til det vi hadde 2. natten, til Franziskushöhe med 14% skiltet stigning og 3 hårnålssvinger opp hit også. 

Det må tilføyes at jeg nå har sett en side av Østerrike som jeg ikke har sett før, som jeg stygt kan kalle "Østerrikes bakgård" hvor ikke alt er like billedskjønt, ryddig, pent og pyntelig som andre steder. I vårt tilfelle var dette spesielt fra Klagenfurt til vi nærmet oss Graz. M.a.o.: Nesten hele dagen i dag. 

Noen få bilder fra KMs hjelmkamera og noen få fra meg. 


















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar