onsdag 8. juli 2015

Søndag, mandag, tirsdag - 5./6./7. juli 2015

Søndag: Ankomst. Først oss og bare ca. 1,5 time etterpå kom Siw Anette, Dag, Sonja og Egil. Travelt opptatt med å få referater fra hverandre om turen hit og være sosiale med øl og mat. Og brått var den dagen slutt. Temperaturen fortsatte forøvrig med full styrke = skyggetemp. på ca. 36 så siste dagen valgte vi også autobahn for å få litt luft. 

Mandag: Fortsatt travelt opptatt med å være sosial, pakke ut, se oss om i byen og ta det med ro. Dessuten kom jo Arild og Runar og de hadde jo mye å fortelle fra sin egen tur som har vært innom langt flere land enn oss. Kjempekos å møtes igjen. 



Tirsdag: Jeg har sagt det før; jeg er ikke  noen god fjellgeit på MC og er rett og slett ikke helt i form, så løsningen ble at jeg skulle være "Sothøne"  bakpå hos Runar. Turen gikk først til Grossglockner, så til Franz Josef utkikkspunkt, retur ned via Heiligenblut og så en lang rundtur for å komme tilbake til hotellet. Såvidt jeg husker var turen på ca. 280 km. 
Det mest spennende var å komme opp til Bikers Point på Grossglockner med usannsynlig mye motorsykler, biler, tråsykler og fotgjengere. Jeg hyperventilerte rundt de siste 3 svingene, enda jeg ikke engang kjørte selv. 
Det morsomste punktet ved turen som jo ble kjørt etter GPS siden ingen var lommekjent, var at vi hadde kjørt ca. 3-4 mil opp en dal hvor GPS'en brått pekte inn på en jernbanestasjon og opp på perrongen. Meningen skulle være at nå kunne vi ta toget resten av veien. (Nederste bildet). 











  









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar